dinsdag 25 mei 2010

Woorden uit den Bijbel



Woorden uit den Bijbel, voor elken dag van het jaar 1861; Een en twintigste Jaargang; Met bijschrift, door M.A. Amshoff. - Groningen: R.J. Schierbeek, 1860. - 205 p.; 71x54 mm.

Blue stamped cloth with gilt title on front and spine. Edges gilt. Endpapers of tissue paper. In red board slipcase.



Words from the Bible for every day of the year 1861. This series was issued almost every year from 1841 until 1874 by Printing House Schierbeek in Groningen in an edition of some thousand copies. Afterwards continued by Callenbach.


M.A. Amshoff (1801-1874) was a minister in Groningen. He was the editor of "Woorden" from 1851 until his death in 1874.


2 opmerkingen:

Groninganagek zei

Dag Paul,

Je moet eerder denken aan een oplage van 10.000 tot 20.000 exemplaren. Ja, je leest het goed. Binnenkort hoop ik een klein boekje uitgegeven over deze serie.
Zou ik een beschrijving van jouw exemplaar kunnen krijgen.
mvg
Groninganagek

Paul zei

Dat is erg veel! Ik heb twee exx. 1861 en 1863. Geef even een reactie via mijn mailadres (linkerkant blog) dan heb ik je adres en kan ik je de gegeven sturen.
Mvg Paul